Obserwatorzy

niedziela, 21 kwietnia 2013

Zebra :)

Hej :)

Dzisiaj przyszła pora na coś słodkiego, także zapraszam! :)

ZEBRA.



SKŁADNIKI:
-kostka masła/margaryny (na zdjęciu masło do kanapek, jednak użyłam margaryny w kostce, po prostu zużyłam je a póżniej przypomniałam sobie, że miałam zrobić zdjęcie:P)
-szklanka cukru
-2 szklanki mąki plus 2 łyżki
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-szczypta soli
-5 jaj dużych lub 6 małych
-2 łyżki kakao



Przygotowanie:
*Masło rozpuścić w rondelku. Gdy ostygnie, przelać do miski. Dodać do niego cukier.



*Dalej dodajemy mąkę, sól, proszek do pieczenia oraz jajka.



*Wszystko łączymy mikserem, aż do powstania gładkiej masy.



*Ciasto dzielimy na 2 części, do jednej dodajemy 2 łyzki mąki, do drugiej 2 łyżki kakao.

*Do blachy wysmarowanej tłuszczem i posypaną bułką tartą nakładamy jedną warstwę ciemnego ciasta, na to warstwę jasnego ciasta. Robimy tak aż do wykończenia ciast w obu miskach :)



*Ciasto wstawiamy do nagrzanego piekarnika (175 stopni, termoobieg), na 45 minut.
*Gdy ciasto ostygnie wyciągamy z formy. Moje bardzo wyrosło i jestem z tego powodu bardzo zadowolona :) Wierzch polałam polewą czekoladową :)
Tak prezentuje się całość :)



SMACZNEGO! :)

4 komentarze:

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz :)
Nie piszcie mi komentarzy typu: zapraszam do Mnie, zaglądam do każdej użytkowniczki, która zostawiła u Mnie komentarz :)