Obserwatorzy

czwartek, 12 lipca 2012

Placki ziemniaczane :)


Hej :)
Dzisiaj chcę Wam przedstawić przepis na
PLACKI ZIEMNIACZANE, CZYLI RACUCHY
Zapraszam! :)
Składniki:
-1 kg ziemniaków
-1 jajko
-2 łyżki mąki
-sól, pieprz
Zaczynajmy! :)
Ziemniaki obieramy, myjemy i trzemy na tarce :) Chyba że macie szatkownicę, wtedy będzie o wiele szybciej ;)
Do startych ziemniaczków dodajemy jajko,
mąkę, sól i pieprz
Wszystko razem mieszamy.
Ja dzisiaj postanowiłam zrobić placki ziemniaczane z dodatkami więc pokroiłam pieczarki i kiełbaskę w plasty ;)
Patelnię wstawiamy na gaz, a gdy nagrzeje się, nalewamy dużo oleju.
Na nagrzany olej nakładamy ziemniaczki :) u mnie jeden placek to 2 łyżki stołowe :)
Na moje placki położyłam pieczarki i kiełbaskę :)
Po 2 minutach odwracamy na drugą stronę, na niej też smażymy placki 2 minuty :)

Odwracamy placek spowrotem, tym razem na minutkę

i po tym czasie znowu odwracamy placek na minutę :)
Po tym czasie zdejmujemy placki z patelni i kładziemy na ręcznik kuchenny, aby odsączyć placki z oleju :)
Oto placki w całej okazałości:
Placki bez dodatków proponuję posypać cukrem :)
Ja swoje polałam ketchupem, były pyszne! :)
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Najlepsze racuchy jakie jadłem :-) Polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam mniam :-) Aż ślinka cieknie. W moich stronach racuchy są na słodko, czyli takie placki z jabłkami. Natomiast na placki ziemniaczane mówi się plendze. Ot, taka ciekawostka ;-) Tak czy siak obserwuję. Zapraszam do mnie: mormyszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam :) ale bez żadnych dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają smakowicie :)
    Jakiś czas temu robiłam pierwszy raz w życiu placki ziemniaczane, i muszę się pochwalić ;) że wyszły pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz :)
Nie piszcie mi komentarzy typu: zapraszam do Mnie, zaglądam do każdej użytkowniczki, która zostawiła u Mnie komentarz :)